Chinezii de la Geely amplifică ofensiva din Europa: 1.000 de dealeri în cinci ani și 15 modele noi în trei ani

Chinezii de la Geely amplifică ofensiva din Europa: 1.000 de dealeri în cinci ani și 15 modele noi în trei ani

Sursa poza si informatii: Economica.net

Într-un efort ambițios de a-și consolida influența pe piața auto europeană, Geely, un jucător major pe scena mondială a producției auto din China, are în plan inaugurarea a 1.000 de dealeri în Europa în următorii cinci ani. Această mișcare vine ca parte a unei strategii mai ample, care vizează creșterea semnificativă a gamei de produse și expansiunea rețelei de distribuție în regiune.

Grupul Geely controlează mai multe mărci de renume, precum Volvo, Lotus, Polestar, Zeekr, Lynk & CO și Geely, și își propune să se concentreze puternic pe vehicule complet electrice (BEV) și hibride plug-in (PHEV). Moe Wang, directorul internațional al Geely Auto, subliniază că obiectivul principal al grupului este să aducă pe piață vehicule prietenoase cu mediul înconjurător.

Recent, Geely a lansat modelul EX5 în Marea Britanie, un semn clar al intențiilor sale agresive de extindere europeană. Michael Yang, directorul Geely din Marea Britanie, a declarat că grupul plănuiește să introducă 15 modele noi pe piața europeană în cursul următorilor trei ani. Această decizie face parte dintr-un plan strategic de a se stabili ca un brand principal pe piața auto europeană.

Potrivit analizei realizate de Dataforce, Geely a vândut 1.829 de unități în Europa în primele nouă luni ale anului 2025, în creștere semnificativă față de doar 659 în aceeași perioadă a anului anterior. Cel mai bine vândut model a fost crossover-ul Coolway, cu un total de 1.129 de unități vândute.

Acest avânt nu este unic geografic; și alte branduri chinezești precum MG, BYD și Omoda & Jaecoo înregistrează creșteri spectaculoase, chiar dacă au început de la un volum redus. În septembrie, mărcile chinezești au capturat 13,2% din piața auto britanică, cu MG devansând branduri europene renumite precum Nissan, Peugeot și Skoda, stabilindu-și o poziție robustă pe locul opt în topul celor mai căutate mărci auto în Regatul Unit.

Evoluția mărcilor chinezești a fost alimentată și de noile reglementări vamale ale Uniunii Europene, care au determinat o reorientare spre vehiculele hibrid plug-in. În acest context, aceste mărci au ajuns să acopere o cincime din piața PHEV din Europa.

În Marea Britanie, unde nu s-au impus taxe vamale sporite pe mașinile chinezești, popularitatea acestor vehicule este în continuă creștere. Conform declarațiilor oficiale de la Geely, "Clienții devin tot mai puțin loiali față de mărcile tradiționale", ceea ce deschide noi oportunități pentru brandurile emergente.

Pe viitor, divizia europeană a Geely intenționează să se axeze pe SUV-uri de dimensiuni mici și medii, precum și pe hatchback-uri compacte. Primul hatchback Geely din Europa ar putea fi o adaptare a modelului electric Geome Star Wish, deja disponibil în China, construit pe platforma Global Intelligent New Energy Architecture (GEA), aceeași platformă utilizată pentru EX5.

Cu strategia sa de expansiune rapidă și inovatoare, Geely se pregătește să devină un jucător important pe piața auto europeană, așteptând cu nerăbdare lansarea oficială pe piața din România, programată pentru 20 septembrie 2024.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Bolojan promite: Nu vor mai crește nici TVA nici alte taxe
Cât costă leul de fapt? Un curs real, de 5,3 lei, de exemplu, ar aduce României mai multe costuri decât beneficii – Tătaru, ING Bank
Câți români au reușit să iasă din insolvența personală și care este procedura care trebuie respectată. Informațiile direcției de specialitate de sub umbrela ANPC
Chinezii de la Geely amplifică ofensiva din Europa: 1.000 de dealeri în cinci ani și 15 modele noi în trei ani
Ciprian Ciucu va fi cel mai probabil candidatul PNL pentru alegerile din București
Cod galben de ceață în nord-vestul țării cu vizibilitate redusă în mai multe județe
Comisarul european pentru Energie este azi la București. Începe CESEC
Costurile pentru autovehicule!
dosar penal întocmit de polițiști
Două noi parcuri eoliene din Dobrogea iau cel mai important aviz de la ANRE. Sunt ale italienilor de la Alerion, luate de la “regele eolienelor”
Franța: Zece persoane au fost trimise în judecată pentru hărțuire online împotriva Primei Doamne