Anunț de la H&M pentru toții clienții din România. Nu mai pot face asta până la sfârșitul anului
Sursa poza si informatii: Economica.net
H&M suspendă temporar colectarea hainelor: serviciul nu va fi disponibil până la sfârșitul anului
Într-un anunț recent, retailerul H&M a informat clienții din România că serviciul de colectare a hainelor uzate va fi suspendat temporar. Decizia a intrat în vigoare începând cu data de 26 septembrie, motivația principală fiind dificultatea de a menține un cadru operațional care să satisfacă cerințele stricte ale companiei pentru un ecosistem circular. H&M a subliniat în mesajul transmis prin e-mail clienților că, în acest moment, nici ei și nici partenerii locali nu sunt capabili să asigure calitatea necesară a serviciului.
Conform informațiilor disponibile pe aplicația H&M, această suspendare va dura până la 31 decembrie 2025. Retailerul se angajează să reintegreze programul de colectare doar atunci când va putea asigura funcționarea eficientă și responsabilă a acestuia.
Între timp, clienții care au predat haine anterior vor putea să folosească în continuare voucherele de reducere primite ca recompensă. Aceste vouchere rămân valabile atât în magazinele fizice, pe platforma online, cât și în aplicația mobilă H&M.
Decizia H&M vine pe fundalul unui control riguros asupra modului în care hainele donate sunt gestionate. Acest subiect a fost investigat de organizația Changing Markets, care a utilizat etichete electronice pentru a urmări parcursul unor articole de îmbrăcăminte. Un experiment similar a fost efectuat și în România de către Snoop, care a descoperit că un hanorac lăsat într-un magazin H&M s-a întors pe piața din țară.
H&M continuă să susțină un model de afaceri sustenabil prin căutarea constantă de parteneri care pot susține acest demers. Cu toate acestea, momentan, compania consideră că este necesară o pauză pentru a putea reevalua și îmbunătăți infrastructura de colectare, asigurând astfel standardele înalte pe care și le-a propus.
În ciuda acestei provocări temporare, H&M își exprimă optimismul privind viitorul unui sistem de colectare mai bine pus la punct. Între timp, clienții sunt încurajați să își utilizeze voucherele disponibile și să urmeze actualizările venite din partea retailerului cu privire la disponibilitatea serviciului de colectare.