Hibrizii plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină – raport

Hibrizii plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină – raport

Sursa poza si informatii: Mediafax.ro

Un raport recent al grupului non-profit Transport and Environment arată că vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) emit cu doar 19% mai puțin CO₂ decât mașinile pe benzină și diesel, în timp ce testele de laborator indicau o reducere de 75%.

Aceste vehicule, care combină motoare electrice cu motoare cu ardere internă, au fost promovate de producătorii auto europeni ca soluție pentru parcurgerea unor distanțe lungi cu o singură încărcare, reducând în același timp emisiile. Cu toate acestea, datele reale sugerează că PHEV-urile poluează aproape la fel de mult ca mașinile tradiționale pe benzină.

Cercetătorii au analizat datele de la contoarele de consum de combustibil instalate pe 800.000 de mașini înmatriculate în Europa între 2021 și 2023. Emisiile reale de CO₂ ale PHEV-urilor în 2023 erau de 4,9 ori mai mari decât cele din testele standardizate de laborator, comparativ cu 3,5 ori mai mari în 2021.

Sofía Navas Gohlke, cercetătoare la Transport and Environment și coautoare a raportului, a declarat: „Emisiile reale sunt în creștere, în timp ce emisiile oficiale sunt în scădere. Aceasta este diferența care se agravează și reprezintă o problemă reală. Drept urmare, PHEV poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină.”

Cea mai mare parte a acestui decalaj se datorează supraestimării „factorului de utilitate” – raportul dintre kilometrii parcurși în modul electric și totalul kilometrilor parcurși. Studiul a constatat că doar 27% din conducere s-a realizat în modul electric, deși estimările oficiale presupuneau 84%.

Chiar și atunci când mașinile erau conduse în modul electric, analiza a constatat că nivelurile de poluare erau cu mult peste estimările oficiale. Cercetătorii au afirmat că acest lucru se datorează faptului că motoarele electrice nu erau suficient de puternice pentru a funcționa singure, iar motoarele cu ardere internă consumau combustibili fosili pentru aproape o treime din distanța parcursă în modul electric.

Patrick Plötz, șeful departamentului de economie energetică al Institutului Fraunhofer pentru Cercetare în Sisteme și Inovare, a declarat că acest studiu este o „contribuție foarte utilă” în contextul în care industria auto a susținut că există prea puține date pentru a evalua cu precizie emisiile reale. „Rezultatele demonstrează, fără niciun dubiu, că diferența dintre consumul oficial și cel real de combustibil al PHEV și emisiile de CO₂ este mult mai mare decât în cazul mașinilor pe benzină sau motorină”, a spus Plötz.

Aceste constatări au readus în discuție eficiența PHEV-urilor în reducerea emisiilor și au influențat dezbaterile politice privind obiectivele Uniunii Europene referitoare la emisiile de CO₂. Interdicția privind mașinile noi cu motor cu ardere internă în 2035 a fost subiect de lobby intens din partea industriei auto și al opoziției din partea statelor membre cu industrii auto importante.

În concluzie, deși PHEV-urile au fost promovate ca o soluție ecologică, datele actuale sugerează că acestea nu reduc emisiile de CO₂ într-o măsură semnificativă față de mașinile tradiționale pe benzină. Acest lucru subliniază necesitatea unor politici și reglementări mai stricte pentru a asigura că vehiculele electrice hibride contribuie efectiv la reducerea emisiilor și la protejarea mediului.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Evenimente și târguri în perioada 11–15 octombrie
Fostul primar al Sectorului 3 își anunță candidatura pentru Primăria Capitalei. Ce partid îl susține pe Liviu Negoiță | EXCLUSIV
Germania – Cancelarul Merz vrea reducerea birocraţiei în domeniul bancar, pentru a stimula economia
Hibrizii plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină – raport
Italia: Câștiguri solide din rezervele strategice de aur. Ce cantitate are acum a treia rezervă naționala din lume
lucrări de reparații pe 16-17 octombrie
Ministrul Energiei: România face un pas important spre independența sa energetică
Ne îndreptăm spre o creștere de aproape două luni de căldură extremă. Care sunt previziunile pentru viitorul apropiat
Percheziţii DNA la Spitalul Militar Central
persoană căzută de la etajul 4 al unui bloc.
Pieton sub influența alcoolului, lovit de mașină pe Șoseaua Nicolina în timp ce traversa neregulamentar.