Dacia Sandero se menține liderul pieței europene după primele 9 luni din 2025
Sursa poza si informatii: Economica.net
Dacia Sandero continuă să domine piața auto europeană în 2025
Datele recente privind vânzările de mașini noi din Europa confirmă performanța solidă a mărcii Dacia, care rămâne un jucător important pe piața auto europeană. În primele nouă luni ale anului 2025, piața europeană a înregistrat un total de 9.949.866 vehicule vândute, o creștere evidentă față de cele 9.804.817 unități vândute în aceeași perioadă a anului precedent.
Volkswagen și-a menținut poziția de lider al vânzărilor pe continent, cu 1.080.130 de vehicule vândute. Marca germană este urmată în top de Toyota și Skoda, cu 646.092 și, respectiv, 618.889 unități. Locurile următoare sunt ocupate de BMW (592.891 unități), Renault (549.554 unități), Mercedes-Benz (528.094 unități), Peugeot (504.240 unități), Audi (485.143 unități), Dacia (448.351 unități) și Kia (402.937 unități).
Remarcabil este faptul că Dacia a reușit să întreacă branduri de renume mondial precum Hyundai, Ford, Opel, Citroen și Volvo, care se află pe locurile 11-15. Acest succes nu doar că subliniază popularitatea Dacia, dar și contribuția importanță pe care o are marca românească pe piața europeană.
Modelul Dacia Sandero continuă să fie vedeta gamei, ocupând primul loc în topul modelelor cu cele mai mari vânzări. În primele nouă luni ale anului, din uzina Renault din Maroc s-au comercializat 185.947 de unități ale acestui model, asigurându-i primul loc, cu toate că cifra este ușor sub rezultatul de anul trecut, de 202.756 unități.
Pe locul al doilea în ierarhia modelelor se află Renault Clio, care a reușit să vândă 170.256 de unități. Volkswagen T-Roc completează podiumul cu 160.730 de vehicule vândute. Alți membri ai topului 10 sunt Volkswagen Tiguan (149.506 unități), Volkswagen Golf (147.705 unități), Peugeot 208 (145.076 unități) și Toyota Yaris Cross (140.919 unități).
Dacia Duster, un alt model popular produs exclusiv în România, își menține prezența în top, situându-se pe locul opt cu 133.644 unități vândute. Clasamentul este completat de Peugeot 2008 cu 133.308 unități și Opel Corsa, cu 131.941 unități.
Ford Puma, vehicul asamblat tot în România, ocupă un respectabil loc 15, cu 115.768 de unități vândute. Un alt model al Dacia, SUV-ul Bigster, încă în proces de impunere pe piața europeană, a înregistrat 39.514 unități vândute în acest an.
Această performanță reflectă atractivitatea continuă a modelelor Dacia pentru consumatorii europeni și confirma faptul că marca românească rămâne o forță competitivă și inovatoare pe piața auto europeană.
Vânzările de mașini noi continuă creșterea
În contextul unor astfel de performanțe, se observă și o creștere globală a vânzărilor de mașini noi în Europa, care a înregistrat o creștere de 11% în luna septembrie, conform rapoartelor preliminare furnizate de Dataforce.