Care va fi următorul tronson de autostradă deschis anul acesta și câți kilometri au fost inaugurați până acum în 2025
Sursa poza si informatii: Economica.net
Așteptările pentru infrastructura rutieră din România se concentrează în luna noiembrie, când cei aproximativ 14 kilometri ai lotului 3 Pietroasele – Buzău din Autostrada A7, construit de firma turcă Nurol – Makyol, vor fi inaugurați. Această deschidere este esențială pentru îmbunătățirea conexiunii dintre Ploiești și Buzău, conform oficialilor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Până în prezent, în 2025, au fost dați în circulație 82 de kilometri de drumuri rapide, fie ele autostrăzi sau drumuri expres. Iată cele mai semnificative inaugurări ale acestui an:
- Pe Autostrada A0 Sud, lotul Bragadiru – Joița, cu o lungime de 17,96 km, a fost construit de Aktor.
- Autostrada A1, în secțiunea 5 Sibiu – Pitești, a adăugat 14,58 km de drum, realizată de WeBuild.
- Tronsonul 1 al Autostrăzii A7 dintre Buzău și Focșani, cu o lungime de 3,4 km, a fost completat de UMB.
- La Ploiești – Buzău, un mic segment de 0,35 km din Lotul 3 a fost construit de Nurol.
- Autostrada Ploiești – Buzău, Lotul 2, a adus 28,35 km noi. Această secțiune a fost construită de Coni – Trace.
- Drum Expres DEx4 A3 – Tureni, de 5 km, finalizat de Dimex 2000.
- Drum Expres DEx12 între Craiova și Pitești, Tronsonul 4, cu 12,64 km, realizat de UMB.
Prin adăugarea celor 14 kilometri de la Pietroasele – Buzău, România va atinge un total de 96 de kilometri de drumuri rapide inaugurate în acest an, extinzând rețeaua națională la 1.367 de kilometri.
Pe măsură ce ne îndreptăm spre sfârșitul lui 2025, rămâne întrebarea câți kilometri vor mai putea fi deschiși în decembrie. Cu toate acestea, obiectivul inițial de 250 de kilometri fixat de autoritățile transporturilor pare într-un con de umbră, în special având în vedere constrângerile bugetare recente. De asemenea, este improbabil ca recordul anual din 2024, când au fost inaugurați aproximativ 200 de kilometri, să fie depășit.
Asociația Pro Infrastructură (API) prezintă o revizuire prudentă pentru viitorul apropiat, considerând că pragul de 1.500 de kilometri este mai degrabă o țintă abstractă pentru 2025. Ei estimează un posibil maxim teoretic de 185 kilometri pentru acest an, dar chiar și în cel mai optimist scenariu, rețeaua ar depăși cu greu 1.450 de kilometri. La sfârșitul lui 2024, România dispunea de aproximativ 1.270 de kilometri de drumuri rapide, după un an deosebit de productiv.
[Imagine și video cu stadiul lucrărilor la Autostrada A7 Ploiești – Buzău Lot 3 Pietroasele – Buzău](sursa: Irinel Ionel Scrioșteanu).