Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Autostrada Ploiești – Buzău. Progresul fizic de pe lotul 3 (Pietroasele – Buzău) a ajuns la 85%

Sursa poza si informatii: Economica.net

Construirea autostrăzii Ploiești – Buzău avansează notabil, în special pe lotul 3, care face legătura între Pietroasele și municipiul Buzău. Actualmente, progresul fizic pe acest segment a atins 85%, un rezultat obținut datorită mobilizării eficiente a consorțiului de constructori turci, Nurol – Makyol, care utilizează 360 de muncitori și 239 de utilaje pe șantier. În ritmul actual, autoritățile estimează că cei 13,9 kilometri ai acestui lot vor fi deschiși traficului înainte de finalul lunii noiembrie, ceea ce va permite circulația fără întreruperi pe autostradă între București și Focșani.

Un proiect strategic susținut de PNRR

Proiectul lotului 3, cu o valoare contractuală de 1,093 miliarde de lei (fără TVA), beneficiază de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Această inițiativă este doar parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede construcția a trei loturi distincte ce compun autostrada Ploiești – Buzău.

Lotul 1, ce include Dumbrava – Mizil, se întinde pe 21 km și are o valoare estimativă de 1,468 miliarde de lei (fără TVA). Acesta este proiectat să susțină o viteză de deplasare de 140 km/h și include 15 pasaje, două noduri rutiere și un Centru de Informare și Coordonare (CIC). Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, acoperă 28,35 km și are o valoare de 1.249.992.665 de lei (fără TVA). Condițiile similare de proiectare permit aici viteze de 140 km/h, incluzând 20 de pasaje, două noduri și un spațiu de serviciu destinat șoferilor.

Un pas înainte către conectivitate națională sporită

Proiectul autostrăzii Ploiești – Buzău este de o importanță strategică, fiind parte din Coridorul 3, care face conexiunea dintre București și regiunea de nord-est a României, cunoscută sub numele de Moldova. Acest coridor este o prioritate națională, contribuind semnificativ la îmbunătățirea infrastructurii rutiere și la dezvoltarea economică a regiunilor traversate.

Lotul 2, între Mizil și Pietroasele, a fost deja inaugurat pe 17 noiembrie, aducând un suflu nou traficului din zonă. Odată finalizat și lotul 3, infrastructura rutieră dintre București și Focșani va fi completată, permițând șoferilor să parcurgă aproximativ 200 de kilometri de drum de mare viteză, fără întreruperi.

În concluzie, ritmul avansat de lucru pe șantierul lotului 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău reprezintă un pas semnificativ către realizarea unei rețele rutiere moderne și eficiente, aducând beneficii majore atât pentru transportatori, cât și pentru economia națională. Acest progres subliniază angajamentul autorităților și constructorilor de a finaliza în timp util un proiect de o importanță strategică pentru regiunea de sud-est a Europei.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.