Animawings se face mai mare decât TAROM. Marius Pandel: Nu ne propunem să fim noul TAROM, dar ne propunem să fim o alternativă la low-cost-ul din piață
Sursa poza si informatii: Economica.net
Cu un pas hotărât înainte, compania aeriană Animawings și-a adăugat recent un al cincilea avion flotei, un Airbus A220, un model deja bine cunoscut și folosit de giganții aviației, precum Air Baltic, Lufthansa și Air France. Inițial, compania planificase să ajungă la 12 avioane până la sfârșitul anului 2026, dar o analiză strategică a pieței i-a determinat să-și mărească ambițiile la 18 aeronave până la finele lui 2027.
În acest moment, flota operatorului național TAROM se ridică la 14 avioane, iar cifrele din 2023 arată că a transportat 2,3 milioane de pasageri, un număr similar cu cel din anul precedent. În schimb, Animawings preconizează că, până la sfârșitul anului, va depăși un milion de pasageri transportați, având o cifră de afaceri estimată între 90 și 100 de milioane de euro. Marius Pandel, acționar și președintele Consiliului de Administrație al companiei, a declarat pentru Economica.net că, în câțiva ani, Animawings va avea o flotă de trei ori mai mare decât TAROM și va depăși aceasta și la numărul de pasageri transportați.
Strategia de extindere și oportunitățile pieței
Pandel explică faptul că reușita expansiunii se datorează respectării planului inițial și accesului la oportunități de leasing și aeronave disponibile. Chiar dacă nu intenționează să înlocuiască TAROM, Animawings își propune să fie o alternativă solidă la companiile low-cost. Marius Pandel subliniază: "Orice piață europeană trebuie să aibă o opțiune între low-costuri și o companie care să reprezinte cu mândrie țara și steagul ei."
Conectarea României prin rute directe
Recent, strategia Animawings s-a orientat spre dezvoltarea rutelor care au istoric atras turiști străini în România. De exemplu, ruta București – Stockholm Arlanda are potențialul de a atrage turiști din Suedia, o piață familiarizată deja cu România. Această direcție se aliniază cu dorința de a stimula turismul prin pachete integrate oferite în colaborare cu operatorii de turism și hoteluri.
În continuare, Animawings operează zboruri din București către orașe importante ca Iași, Suceava, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara. Marius Pandel sugerează că extinderea rutelor către litoralul românesc ar presupune cooperarea cu asociațiile de turism pentru a oferi un produs complet, nu doar bilete de avion fără servicii adiacente.
Accesibilitatea călătoriilor aeriene
Cu un ochi atent asupra economiei, Pandel subliniază că călătoria cu avionul a devenit o necesitate pentru români și nu mai este considerată un lux inaccesibil. Creșterea economică și schimbările de mentalitate au transformat o vacanță anuală într-o nevoie esențială pentru relaxare.
În perioada iunie-august, Animawings a gestionat aproximativ 2.000 de zboruri interne și internaționale, transportând peste 300.000 de pasageri. Destinații precum Paris, Stockholm și Larnaca au fost printre cele mai populare, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de circa 80%. Compania, 100% românească și parte a Memento Group, este tânără, fiind fondată în 2020, însă dezvoltarea ei rapidă și promisiunea de a aduce noi alternative pe piață arată că este pe drumul cel bun.