Tesla, găsită parțial vinovată pentru un accident mortal produs de Autopilot
Sursa poza si informatii: Mediafax.ro
Accidentul a avut loc în aprilie 2019, în apropiere de Key West, Florida. Șoferul, George McGee, a pierdut controlul vehiculului după ce i-a căzut telefonul mobil. Mașina, aflată în modul Autopilot, a traversat intersecția și a lovit un SUV staționat, în care se aflau Naibel Benavides Leon, în vârstă de 22 de ani, care a decedat, și prietenul acesteia, Dillon Angulo, care a suferit răni permanente.
Juriul a acordat daune totale de 329 de milioane de dolari, dintre care 129 de milioane în compensații și 200 de milioane în daune punitive. Tesla este responsabilă pentru o treime din daunele compensatorii și întreaga sumă de 200 de milioane în daune punitive.
Avocații reclamanților au acuzat Tesla și pe Elon Musk că au prezentat funcția de Autopilot ca fiind mai sigură decât un șofer uman, permițând totodată utilizarea acesteia pe drumuri pentru care nu fusese proiectată. „Tesla a conceput Autopilot doar pentru autostrăzi cu acces controlat, dar a ales în mod deliberat să nu restricționeze șoferii să îl utilizeze în alte locuri, alături de Elon Musk care a declarat lumii că Autopilot conduce mai bine decât oamenii”, a declarat avocatul victimelor, Brett Schreiber.
Tesla a declarat că va face apel la decizia juriului, susținând că șoferul a fost responsabil pentru accident. Compania a subliniat că șoferii trebuie să rămână vigilenți și să fie pregătiți să preia controlul vehiculului în orice moment, chiar și atunci când utilizează Autopilot.
Acest verdict reprezintă un eșec major pentru Tesla, în contextul în care compania încearcă să convingă publicul de siguranța și eficiența tehnologiilor sale de conducere autonomă. Decizia ar putea avea implicații semnificative asupra reputației Tesla și asupra modului în care sunt reglementate și comercializate tehnologiile de asistență la condus.
În concluzie, acest caz subliniază importanța responsabilității companiilor în dezvoltarea și implementarea tehnologiilor de conducere autonomă, precum și necesitatea ca utilizatorii să fie conștienți de limitările acestor sisteme și să rămână vigilenți în timpul condusului.