TAROM renunță la achiziția a patru din cele cinci avioane comandate de la Boeing în 2018

TAROM renunță la achiziția a patru din cele cinci avioane comandate de la Boeing în 2018

Sursa poza si informatii: Economica.net

Compania aeriană națională TAROM a anunțat o schimbare semnificativă în planurile sale de achiziție. Conform unei decizii luate în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor din 20 august, TAROM a renunțat la achiziția a patru dintre cele cinci avioane Boeing 737 MAX comandate inițial în anul 2018. Această hotărâre a fost comunicată într-un document oficial al companiei, într-o versiune consultată de Economica.net.

O Decizie Financiară Strategică

În 2018, TAROM încheiase un contract pentru achiziția a cinci avioane Boeing 737 MAX 8, a căror valoare totală era estimată la 586 de milioane de dolari. Din păcate, până la finele anului trecut, compania a acumulat datorii semnificative, fiind nevoită să achite aproximativ 110 milioane de euro pentru avioanele comandate. Aceste plăți restante, revizuite în funcție de noul termen de livrare stabilit de Boeing pentru 2026, au reprezentat un factor decisiv în luarea acestei decizii.

Strategia de Închiriere ca Soluție Alternativă

Chiar dacă a renunțat la achiziția a patru aeronave, TAROM își modifică strategia și se orientează către leasing pentru a-și menține flota operativă. Într-o acțiune complementară, TAROM va semna contracte de leasing operațional pentru două avioane Boeing 737-8, în cadrul planului de restructurare al companiei. Aceasta vine după ce, în urmă cu trei luni, Economica.net a raportat că TAROM intenționează să închirieze două aeronave identice de la Avolon Leasing din Irlanda.

Aceste avioane noi se vor adăuga celor doi Boeing 737-8 deja închiriați de TAROM anul trecut, programate să fie livrate între decembrie 2025 și ianuarie 2026, conform anunțului anterior al companiei.

O Flotă în Transformare

În prezent, TAROM operează o flotă mixtă de 14 avioane, care include atât modele ATR, cât și Boeing. În această vară, pentru a-și acoperi necesitățile, compania a utilizat avioane închiriate prin sistema ACMI de la Malta MedAir. Acest sistem este folosit în perioade previzibile de întreținere tehnică sau pentru a gestiona reparațiile potențiale cauzate de incidente neprevăzute, oferind un tampon eficient pentru operativitatea flotei, a explicat compania pentru Economica.net.

Viitorul Financiar al TAROM

În aceeași sesiune din luna august, a fost aprobat și bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2025. Potrivit fostului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, TAROM a înregistrat un reviriment financiar, ajungând pe profit în 2024. Cu toate acestea, bilanțul financiar pentru anul precedent nu a fost încă publicat de Ministerul Finanțelor, iar compania rămâne în așteptarea unor confirmări oficiale.

Această reorientare strategică a TAROM semnalează o adaptare pragmatică la condițiile economice curente și o încercare de a optimiza operațiunile în timp ce își modernizează flota. Publicul rămâne atent la evoluția economică și operațională a companiei naționale, în contextul unei piețe aviatice internaționale aflate în continuă schimbare.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.