România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA

România are unul dintre cele mai mici prețuri medii din UE pentru încărcarea mașinilor electrice – raport ACEA Sursa poza si informatii: Economica.net

România se numără printre țările cu cele mai mici costuri pentru încărcarea vehiculelor electrice în UE, conform raportului ACEA

Un recent raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) relevă faptul că România este printre țările europene care oferă prețuri avantajoase la încărcarea mașinilor electrice. Deși numai 1,8% dintre vehiculele de pe drumurile UE sunt electrice, există o tendință crescătoare în adoptarea acestora.

Conform datelor agregate, europenii dețin aproximativ 124,35 milioane de autoturisme pe benzină, 98,31 milioane pe motorină, 5,27 milioane de vehicule hibride reîncărcabile și doar 4,41 milioane de mașini 100% electrice. Această distribuție subliniază predominant diesel și benzinpă între preferințele actuale ale consumatorilor.

Costurile de încărcare în UE

Un aspect esențial al raportului ACEA este analiza costurilor privind alimentarea acestora. Media europeană pentru încărcările la stațiile AC este de 0,59 euro pe kWh, iar pentru stațiile rapide DC se situează la 0,63 euro pe kWh. În comparație, în România, costurile sunt mai prietenoase: 0,46 euro per kWh pentru stațiile AC și 0,60 euro per kWh pentru stațiile DC.

Comparativ cu alte țări europene

România se regăsește astfel într-o poziție competitivă, fiind printre țările cu cele mai accesibile prețuri pentru încărcările AC. Țări precum Grecia și Suedia oferă prețuri similare de 0,46 euro pe kWh, în timp ce Slovacia și Spania reușesc chiar să scadă sub acest nivel, cu prețuri de 0,41, respectiv 0,39 euro pe kWh. În schimb, în țări ca Ungaria, costurile cresc până la 0,63 euro pe kWh.

Pentru încărcările la stațiile DC, România rămâne printre opțiunile mai avantajoase, dar există câteva țări precum Portugalia și Bulgaria care oferă prețuri și mai mici: 0,44 și 0,46 euro pe kWh. Totuși, în alte părți ale Europei, cum ar fi Polonia, Italia sau Germania, prețurile sunt semnificativ mai mari, situându-se între 0,72 și 0,80 euro pe kWh.

Implicațiile pentru viitorul mobilității electrice

Prețurile competitive pentru încărcarea vehiculelor electrice în România pot încuraja șoferii să adopte mai rapid acest tip de transport ecologic. Cu toate acestea, pentru a accelera cu adevărat trecerea la electric, alte aspecte precum infrastructura de încărcare și stimulentele guvernamentale trebuie să fie aduse la standarde mai înalte.

În concluzie, România pare să fie bine poziționată pentru a deveni un jucător cheie în dezvoltarea mobilității electrice în regiune, oferind prețuri de încărcare destul de atractive în comparație cu alte state membre ale UE.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
amenzi drastice dacă nu respectați noile reglementări! Ce obligații aveți ca stăpâni responsabili?
Bomba nucleară a Iranului: Israelul acuză dar CIA spune că nu există
Cel puțin 14 morți și zeci de răniți la Kiev în urma atacurilor rusești
Cine este Larry Ellison, a doua cea mai bogată persoană din lume. I-a depășit pe Zuckerberg și Bezos
CNAS a reuşit să-i lase neasiguraţi la sănătate până în 2026 pe mulţi dintre cei care au doar venituri extrasalariale, prin Ordinul prin care a încercat să le rezolve problema
Compania de optică Lensa a atras doi noi investitori în acționariatul său, OH Holding Limited și ATM Ventures
Consilieră influentă și lobby la primarul Mișu pentru recepția blocului. Ce sumă s-a vehiculat ca șpagă în scandal?
Consilierul rus pentru securitate Shoigu ajunge în Coreea de Nord pentru o întâlnire cu Kim Jong Un
Dacia, program ambițios de lansări în următorii ani: Sandero facelift, Spring 2, C-Neo
Donald Trump neagă că a părăsit summitul G7 pentru un armistițiu: „Este mult mai important de atât”
două vehicule implicate, victimă evaluată de urgență la locul incidentului