Rețeaua Zabka Expandează Accelerat în România: Planuri Ambițioase pentru 4.000 de Magazine și Creștere Economică remarcabilă. Descoperă ce se întâmplă cu Froo!

Rețeaua Zabka Expandează Accelerat în România: Planuri Ambițioase pentru 4.000 de Magazine și Creștere Economică remarcabilă. Descoperă ce se întâmplă cu Froo! Sursa poza: Economica.net

Zabka, renumitul lanț de magazine de proximitate din Europa, își menține ritmul accelerat al expansiunii prin franciză, odată cu planurile de a deschide până la 4.000 de unități pe piața din România. De-a lungul primului trimestru al acestui an, compania a inaugurat deja 29 de magazine pe teritoriul țării noastre și 407 în Polonia, locul de origine al brandului. Până la 31 martie 2025, Zabka a reușit să atingă un total de 11.460 de magazine în funcțiune în Polonia și România, o creștere semnificativă comparativ cu cele 10.370 de unități raportate la sfârșitul primului trimestru din anul precedent.

Potențialul pieței

Zabka consideră că piața are posibilități mari pentru extindere, estimând capacitatea de a deschide aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și 4.000 în România. Această previziune demonstrează clar apetitul companiei pentru extindere, pe ambele piețe.

Strategia de creștere și focusul pe "food-to-go"

Lanțul de magazine al grupului, extins actualmente peste țări precum Polonia și România, a adus venituri totale de 6,6 miliarde de zloți (aproximativ 1,5 miliarde de euro), reprezentând o creștere de 14% față de aceeași perioadă din anul anterior, în contextul unui avans de 6% în termeni comparabili. Marjele câștigate de francizați au atins 1,1 miliarde de zloți (270,3 milioane de euro), accentuând profitabilitatea afacerii.

De asemenea, EBITDA ajustată a companiei a înregistrat o creștere de 15%, ridicându-se la 596 de milioane de zloți. Această evoluție pozitivă este susținută de o creștere de 0,4 puncte în marja EBITDA de bază din Polonia, oferind grupului încrederea de a menține marje profitabile în timp ce își extinde afacerile în România. Totuși, compania s-a confruntat cu pierderi nete de 125 milioane de zloți, o creștere de 27,3% față de perioada similară din anul anterior.

Succesul Zabka nu se datorează doar creșterii numărului de magazine, ci și performanței din sectorul de street food și băuturi. Vânzările acestor categorii au generat un plus de 6% față de creșterea pieței de 4,1% raportată de Nielsen.

„In 2025, am intensificat investițiile în conceptul de food-to-go, implementând cuptoare în aproape 2.000 de locații suplimentare. Produsele street-food sunt acum disponibile în peste 90% din rețeaua noastră. Mesele rapide rămân segmentul nostru cu cea mai accelerată creștere, cu vânzări de aproximativ 4 milioane de mese calde lunar”, a explicat Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer al Zabka.

Proiectele viitoare și susținerea financiară

Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka, a subliniat succesul companiei prin deschiderea a aproape 150 de magazine lunar. „Rezultatele din primul trimestru confirmă direcția strategică. Cu peste 11.460 de puncte de vânzare, suntem pe cale să atingem simbolicul prag de 12.000 de magazine până la sfârșitul anului”, a declarat el.

Intrând mai detaliat în aspectele financiare, grupa a emis obligațiuni în valoare de 1 miliard de zloți, întâmpinând un interes remarcabil din partea investitorilor. Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a subscris 140 de milioane de zloți (aproximativ 33 de milioane de euro), destinate extinderii activităților în Polonia și România, prin finanțarea cheltuielilor de capital ale Zabka. BERD a specificat că aceste fonduri vor sprijini jurisdicțiile operaționale și investițiile de capital ale grupului.

Zabka își continuă traiectoria ascendentă pe piața românească, cu ambiții mari de expansiune și planuri bine structurate pentru anii care urmează. Acest ritm alert de creștere îi consolidează poziția ca lider pe piața europeană de proximitate.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Anunțul lui Arafat despre urgenţele nucleare şi cutremure. În câteva zile urmează ConvEx-3
Arhiepiscopia Iașilor susține educația a 100 de bursieri din familii numeroase prin campania din iunie 2025 a Programului Sfântul Stelian
Avertisment OCDE: Creșterea economică globală afectată serios de taxele impuse de Trump
 Biroul Trouble Flight oferă ajutor rapid și gratuit pasagerilor cu zboruri anulate sau întârziate
 Cât plătesc clienții pentru o sticlă de 0,5 litri?
Cât te va costa utilizarea mașinii de spălat la curent începând cu 1 iulie 2025 - Vara aduce majorări semnificative la energie!
 Ce mesaj tainic i-a transmis Ilie Bolojan lui Nicușor Dan și cum a răscolit toată România!
Ce se întâmplă la Farmacia Cangrena? Hărțuire telefonică și mesaje urgente pentru clienți neavizați!
 Construcția lotului Tg. Frumos – Lețcani, 28,6 km de drum, 33 de poduri și 2 tuneluri
 Copii salvați din apele râului Bahlui după o misiune contracronometru în comuna Erbiceni
CTP Iași reabilitează liniile de tramvai din Copou după craterele care au avariat mașinile șoferilor. Află cum se soluționează problema!