Provocările ascunse ale infrastructurii feroviare în România și soluțiile propuse de Ministrul Transporturilor.

Provocările ascunse ale infrastructurii feroviare în România și soluțiile propuse de Ministrul Transporturilor. Sursa poza: Economica.net

În ultimii ani, subiectul infrastructurii de transport din România a atras atenția publicului atât în ceea ce privește autostrăzile, cât și rețeaua feroviară. În timp ce progresul pe linia rutieră pare să fie mai rapid și mai previzibil, construcția căilor ferate întâmpină numeroase provocări care o fac să avanseze într-un ritm mai lent. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, subliniază diferențele semnificative dintre cele două tipuri de infrastructură și necesitatea urgentă de a implementa soluții mai eficiente în domeniul feroviar.

Problemele Rutinelor de Lucru și Contractele Dificile

Ministrul Transporturilor a precizat că în sectorul feroviar, întârzierile și lipsa de predictibilitate sunt frecvente. Grindeanu compară experientele din construcția rutieră, unde există o mai mare siguranță cu privire la termenii de finalizare, cu cele din dorința de modernizare a căilor ferate, unde semnele de întrebare rămân dominante. „Pe zona feroviară trebuie să găsim soluțiile pe care le-am găsit pe zona rutieră”, a declarat Grindeanu, subliniind că trebuie ameliorată activitatea CFR Infrastructură și să se elimine suspiciunile de neseriozitate din partea constructorilor.

Provocări Tehnice: Reforma Feroviară complicată de Trafic și Timp

În cadrul lucrărilor de reabilitare și reparație a căilor ferate, dificultățile sunt adesea legate de desfășurarea lucrărilor în timp ce liniile sunt deja operaționale. Aceasta înseamnă că echipele de construcție au doar intervale limitate, între două și opt ore, în care pot opera, pentru a demonta și reînnoi infrastructura fără a periclita siguranța circulației feroviare.

Reprezentanții diviziei Rail din cadrul unei mari companii de construcții din România au explicat că, atunci când se lucrează pe linii duble, se încearcă închiderea doar a unui fir, păstrând astfel unul operațional. Totuși, chiar și așa, lucrările trebuie suspensate temporar de fiecare dată când un tren trebuie să utilizeze firul funcțional, ceea ce îngreunează și mai mult ritmul de lucru.

Raportarea la Soluții Moderne și Necesitatea Reglementării

Pentru a depăși aceste bariere, specialiștii sugerează adoptarea unor noi strategii care să permită modernizarea infrastructurii feroviare fără a compromite siguranța circulației. Astfel de soluții pot include planificarea mai eficientă a lucrărilor în perioade cu trafic redus și introducerea unor tehnologii care să accelereze procesele de reparație și înlocuire a componentelor infrastructurii.

„Reabilitarea căilor ferate necesită o abordare mai dinamică, nu doar la nivel tehnic, dar și în gestionarea părții contractuale”, adaugă experții, arătând că experiențele internaționale ar putea oferi exemple valoroase și modele pentru a încuraja finalizarea proiectelor la timp.

Concluzie: Viziunea unui Viitor Eficient pentru Transportul Feroviar

Diferențele dintre ritmul de lucru pe plan rutier și cel feroviar rămân evidente, cerând o atenție sporită din partea autorităților și constructorilor. Într-o lume în continuă dezvoltare, unde eficiența transportului este esențială, România trebuie să se adapteze și să adopte practici mai avansate pentru a asigura nu doar finalizarea la timp a proiectelor, ci și dezvoltarea unei rețele feroviare care să rivalizeze cu cea rutieră în termeni de fiabilitate și siguranță.

Implementarea unor soluții inovatoare, alături de o politică mai riguroasă în gestionarea contractelor în sectorul feroviar, ar putea să aducă schimbările necesare pentru a transforma transportul feroviar într-un pilon solid al infrastructurii naționale.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
BCR revizuiește ținta de inflație la 8,8% pentru 2025. Din cauza TVA inflația pe luna august este așteptată să urce la 9,2%
cum să vinzi un apartament cu credit ipotecar? Descoperă ce se întâmplă cu datoria și obligațiile noului proprietar!
De ce au devenit fructele produsele care au contribuit major la creșterea inflației din iulie
Guvernul introduce în pachetul II de măsuri reforma privind condițiile de pensionare ale magistraților. Crește vârsta de pensionare și este introdus un mod nou de calcul al pensiilor
Hong Kong: Procesul opozantului Jimmy Lai a fost amânat din motive medicale
Maestrul negociator al Rusiei cunoaște punctele slabe ale lui Trump și va încerca să le exploateze
Maria Busuioc, Regina fierului vechi din Iași, încheie un contract important cu Primăria pentru 316 mașini abandonate!
Mi-au luat toți cei șapte nepoți pentru bani! DGASPC: Copiii trăiau în condiții dezastruoase și erau neglijați
Ministerul Finanțelor vrea să declare inactive companiile care nu au conturi bancare în România, iar perioada de inactivitate va fi de maximum un an
Ministrul japonez al Agriculturii a vizitat controversatul sanctuar Yasukuni
Patru state au activat în ultima săptămână mecanismul de protecţie civilă al UE, pentru a primi asistență în lupta cu incendiile de pădure