Peste 1.500 de specialiști implicați în elaborarea noilor programe liceale – Daniel David, ministrul Învățământului
Sursa poza si informatii: Economica.net
Recent, un pas major a fost făcut în direcția modernizării sistemului liceal din România. Daniel David, ministrul Învățământului, a semnat o notă importantă privind formarea unor echipe de lucru destinate creării programelor actualizate pentru licee. Acest demers se bazează pe o selecție riguroasă inițiată în 2021, când au fost avute în vedere mai multe criterii esențiale: pregătirea profesională, experiența în proiectarea și analiza curriculară, realizarea unor proiecte inovatoare de programe școlare și activitatea efectivă la catedră.
Potrivit comunicatului ministrului, aceste grupuri de lucru au fost revizuite pentru a include contribuții din partea Academiei Române, mediilor universitare și academice, precum și din partea membri ai grupurilor care s-au ocupat anterior de programele școlare pentru gimnaziu. De asemenea, s-au luat în considerare propunerile venite de la parteneri din cadrul organizațiilor științifice și profesionale, cu care Ministerul Educației și Cercetării colaborează strâns.
Pe lângă această reimprospătare a forțelor, componența grupurilor poate fi ajustată în funcție de evoluția necesităților și a dinamicii interne. Fiecare echipă va lucra conform unor linii directoare clare. Acestea subliniază faptul că programele trebuie să fie mai puțin încărcate, dar mai relevante, inspirate din cel puțin trei modele educaționale europene. De asemenea, se urmărește o coerență logică între nivelul gimnazial anterior și posibilitățile universitare viitoare.
Unul dintre obiectivele specifice declarate de ministru include dedicarea a 25% din timpul unei discipline pentru activități precum consolidarea cunoștințelor, exercițiile remediale și aplicarea practică a competențelor dobândite în viața de zi cu zi. Acest aspect reflectă o nouă filozofie de învățare adaptată nevoilor actuale ale elevilor.
„După stabilirea acestor planuri-cadru, focusul va trebui sa fie pe alegerea unui conținut potrivit și semnificativ, aspect esențial pentru a crește calitatea educației liceale și a combate analfabetismul funcțional”, a precizat Daniel David. In plus, noile orientări preluate din Raportul QX vor sprijini relevanța inițiativei. În etapele următoare, eforturile se vor concentra pe dezvoltarea de metode de predare eficiente și manuale atractive, cu scopul ca, în 4-5 ani, să se observe o îmbunătățire marcantă în valoarea socială a învățământului liceal și o diminuare a analfabetismului funcțional.
Inițiativa anunțată de Ministerul Învățământului reprezintă nu doar o actualizare a structurilor curriculare, ci și o abordare vizionară pentru a răspunde cerințelor unei lumi în continuă schimbare. Acest efort consistent și bine direcționat promite să fie un catalizator important în ameliorarea procesului educațional românesc.