Evaluarea Națională ar putea fi reconfigurată începând cu anul școlar 2025-2026, conform planurilor propuse de Ministrul Educației, Daniel David. Acesta propune un nou model de evaluare, inspirat din practicile educaționale din Franța, Italia și Finlanda, ce ar introduce testări mai diverse și complexe pentru elevii de clasa a VIII-a.

Un model flexibil și cuprinzător

Noul format al Evaluării Naționale ar urma să includă o varietate de testări care să reflecte un spectru mai larg de cunoștințe și abilități. Acest model vizează nu doar cunoștințele teoretice, ci și competențele practice și aplicabile, încercând să ofere elevilor o experiență educațională mai relevantă și mai bine adaptată nevoilor din societatea actuală.

Cum privesc profesorii din Iași această inițiativă?

Reacțiile din partea cadrelor didactice din Iași sunt mixte. Pe de o parte, mulți profesori consideră că o astfel de schimbare este binevenită și necesară pentru a alinia sistemul educațional autohton la standardele internaționale. Pe de altă parte, există preocupări legate de modul în care aceste modificări vor fi implementate efectiv și de resursele necesare pentru a susține o tranziție lină.

Profesorii subliniază importanța pregătirii corespunzătoare a elevilor și a formării continue a cadrelor didactice pentru a face față noilor cerințe. Un profesor din Iași a menționat: „Trebuie să ne asigurăm că infrastructura și resursele necesare sunt disponibile pentru a nu pune presiune suplimentară pe elevii și profesorii implicați.”

Context și motive de reformă

În contextul european, țările menționate au implementat cu succes modele de evaluare care combină testele teoretice cu cele practice, accentuând dezvoltarea diverselor competențe ale elevilor. România urmărește să adopte un model similar pentru a asigura nu doar o baze educațională solidă, dar și o formare competențială adecvată cerințelor pieței muncii și ale unei societăți moderne.

Rămâne de văzut cum vor evolua aceste planuri și cum va fi gestionată adaptarea la noile cerințe educaționale, dar discuțiile și pregătirile sunt deja în plină desfășurare. Profesorii și autoritățile sunt de acord că o abordare strategică și bine planificată este esențială pentru succesul unei asemenea reforme.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Anunțul lui Arafat despre urgenţele nucleare şi cutremure. În câteva zile urmează ConvEx-3
Arhiepiscopia Iașilor susține educația a 100 de bursieri din familii numeroase prin campania din iunie 2025 a Programului Sfântul Stelian
Avertisment OCDE: Creșterea economică globală afectată serios de taxele impuse de Trump
 Biroul Trouble Flight oferă ajutor rapid și gratuit pasagerilor cu zboruri anulate sau întârziate
 Cât plătesc clienții pentru o sticlă de 0,5 litri?
Cât te va costa utilizarea mașinii de spălat la curent începând cu 1 iulie 2025 - Vara aduce majorări semnificative la energie!
 Ce mesaj tainic i-a transmis Ilie Bolojan lui Nicușor Dan și cum a răscolit toată România!
Ce se întâmplă la Farmacia Cangrena? Hărțuire telefonică și mesaje urgente pentru clienți neavizați!
 Construcția lotului Tg. Frumos – Lețcani, 28,6 km de drum, 33 de poduri și 2 tuneluri
 Copii salvați din apele râului Bahlui după o misiune contracronometru în comuna Erbiceni
CTP Iași reabilitează liniile de tramvai din Copou după craterele care au avariat mașinile șoferilor. Află cum se soluționează problema!