Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania a trecut de jumătate din execuție. Tronsonul de autostradă fusese preluat de Erbașu de americanii de la Bechtel

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania a trecut de jumătate din execuție. Tronsonul de autostradă fusese preluat de Erbașu de americanii de la Bechtel

Lotul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte importantă a proiectului Autostrăzii Transilvania, a înregistrat progrese semnificative, ajungând deja peste jumătatea duratei de realizare. Acest segment lung de 26,35 km face parte din Secțiunea 3C a tronsonului Suplacu de Barcău-Borș și a fost preluat de constructorul român Grupul Erbașu de la compania americană Bechtel.

Lucrările sunt în grafic și finalizarea este estimată pentru vara anului 2026

Potrivit declarațiilor lui Cristian Erbașu, reprezentantul constructorului, ritmul lucrărilor se menține conform planificării inițiale, iar termenul pentru finalizarea lotului este programat pentru iulie-august 2026. Aceasta înseamnă că lotul va fi gata în termenul stabilit, însă există o posibilitate de prelungire cu o lună sau două. Motivul acestei flexiuni în calendar vine din necesitatea realizării unui nod rutier suplimentar, care va fi inclus în proiect, însă locația exactă nu a fost încă decisă, fiind probabil situată la capătul autostrăzii deja existente.

Un contract de aproape 180 de milioane de euro, finanțat prin Programul Transport 2021-2027

Contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson a fost atribuit Grupului Erbașu la finalul anului 2023, în valoare de aproximativ 884,12 milioane lei (echivalentul a aproape 180 milioane euro, fără TVA). Finanțarea provine din cadrul Programului Transport 2021-2027, care susține dezvoltarea infrastructurii rutiere strategice din România.

Lucrările au debutat efectiv în ianuarie 2025, iar durata contractului prevede un termen de execuție de 18 luni. Cu toate acestea, se anunță necesitatea unor ajustări minore în programul de lucru, determinat de adăugarea noului nod rutier în proiect.

De la americani la români: Erbașu continuă moștenirea Bechtel

Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș a trecut în custodia Grupului Erbașu, după ce anterior lucrările fuseseră asumate de compania americană Bechtel, cunoscută pentru numeroase proiecte majore de infrastructură. Transferul și reluarea activității au reprezentat un pas important pentru deblocarea unui sector despre care se vorbește de multă vreme în contextul Autostrăzii Transilvania, un proiect vital pentru dezvoltarea circuitului nord-vestic de transport din țară.

Pe lângă această subsecțiune, Autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea cuprinde mai multe tronsoane, toate în diverse stadii de dezvoltare, al căror scop este conectarea marilor orașe transilvănene printr-o infrastructură modernă, rapidă și sigură.

Impactul economic și strategic al completării lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș

Realizarea acestei secțiuni contribuie la creșterea mobilității în zona de nord-vest a României, facilitând legături eficiente cu granița de vest, mai precis cu Ungaria. Autostrada Transilvania, care are o lungime totală planificată de peste 450 km, este unul dintre cele mai ample programe de dezvoltare rutieră inițiate în ultimii ani.

Prin această investiție, se așteaptă nu doar o reducere semnificativă a timpilor de deplasare, ci și o stimulare a economiei locale, inclusiv crearea de locuri de muncă pe perioada șantierului, precum și creșterea atractivității regiunii pentru investitori.

Concluzii

Cu peste jumătate din lucrări realizate, lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș reprezintă un punct cheie în rețeaua autostrăzilor românești. Prin eficiența constructorilor români de la Grupul Erbașu și sprijinul financiar al Programului Transport 2021-2027, se anunță o finalizare în termen, cu un mic „plus” dat de complexitatea lucrărilor suplimentare.

Astfel, Autostrada Transilvania continuă să prindă contur, aducând noi speranțe pentru o infrastructură rutieră modernă și performantă în România, aliniată standardelor europene.


Acest articol oferă o imagine actualizată asupra stadiului lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, segment esențial al Autostrăzii Transilvania, și așteptările privind finalizarea acestei investiții majore.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Comandant ucrainean acuzat de neglijență după ce Rusia a atacat o ceremonie militară
Compania americană de curierat UPS a decis să mențină la sol toată flota sa de avioane MD-11, după un accident al unei aeronave de-a sa în statul Kentucky în care au murit 13 persoane
Daniel Băluță: „Eu sunt singurul candidat antisistem”
Distrigaz a oprit temporar vineri seară alimentarea cu gaze naturale a unui bloc din Sectorul 5
Dulciuri de casă, produse naturale și artizanat autentic în acest weekend
Duminică începe finala ATP de la Torino și lupta pentru prima poziție în clasament
Emeric Ienei, înmormântat la Oradea cu onoruri militare – imagini EXCLUSIVE
Expoziție de artă contemporană la Iași – eveniment astăzi, 27 aprilie 2024
Fizicianul Cristian Presură despre 3I ATLAS: „Dacă asta arată ca o navă extraterestră, atunci arăt și eu ca unul dintre ei”
Franța: Trei femei, arestate pentru că au plănuit un atac asupra unor baruri sau săli de concerte
Încă o scumpire a abonamentelor de telefonie mobilă începând din decembrie