La Cocoș, primul lanț de magazine fondat de români care a ajuns la un 1 miliard de lei, a deschis al cincilea magazin al rețelei. Va fi preluat de propietarul Lidl și Kaufland

La Cocoș, primul lanț de magazine fondat de români care a ajuns la un 1 miliard de lei, a deschis al cincilea magazin al rețelei. Va fi preluat de propietarul Lidl și Kaufland

Sursa poza si informatii: Economica.net

Astăzi, La Cocoș a marcat deschiderea primului său hipermarket în județul Argeș, situat în Pitești, la centrul comercial Supernova. Acesta ocupă un spațiu abandonat recent de gigantul francez Carrefour, în luna mai a acestui an.

Pe parcursul anului 2023, retailerul a deschis un alt magazin în Brașov și a planificat inaugurarea a încă două locații: una în fosta clădire PIC din Craiova și alta în spațiul ex-Real din Arad, acum cunoscut ca Remarkt. Ambițiile lanțului sunt mari, vizând deschiderea a 12 noi locații și atingerea cifrei de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.

Fondat în 2014 la Ploiești de Iulian Nica, La Cocoș și-a câștigat reputația prin prețurile competitive și introducerea unui concept inovativ de preț, bazat pe cantitatea achiziționată. Acest model a contribuit la poziționarea sa ca primul hipermarket românesc din Top 10 retaileri, ocupând locul zece.

Până în decembrie 2024, La Cocoș a funcționat ca o afacere de familie. În acel moment, un consorțiu internațional, format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, a achiziționat 56% din companie. În prezent, La Cocoș așteaptă aprobarea Consiliului Concurenței pentru a deveni parte a grupului Schwarz, proprietarul cunoscutelor lanțuri Lidl și Kaufland.

Grupul german Schwarz a anunțat intenția de a dobândi 70% din acțiunile companiei La Cocoș. Iulian Nica, fondatorul și motorul din spatele succesului retailerului, va păstra 30% din acțiuni și va continua să conducă afacerea. Ca urmare, BERD, alături de CEECAT Capital și Morphosis Capital Fund II - acționarii intrare în afacere anul trecut - intenționează să își retragă investițiile.

Modelul de prețuri al La Cocoș, denumit "în cascadă", este o trăsătură definitorie a acestui lanț unic, creat de antreprenori români, cu o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei. Într-o piață concurențială, acest succes reflectă nu doar inovarea, ci și o adaptabilitate remarcabilă la cerințele pieței și ale consumatorilor români. Cu un viitor promițător, La Cocoș se află la un nou început, pregătit să se extindă pe piața europeană sub umbrela unui gigant internațional.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.