Inteligența Artificială, inclusiv ChatGPT, își apropie comportamentele umane prin noi forme lingvistice și norme sociale înveliș modern.

Inteligența Artificială, inclusiv ChatGPT, își apropie comportamentele umane prin noi forme lingvistice și norme sociale înveliș modern. Sursa poza: Mediafax.ro

Un studiu recent, realizat de City St George’s, Universitatea din Londra și Universitatea IT din Copenhaga, indică faptul că modelele de inteligență artificială (AI), precum ChatGPT, pot dezvolta spontan convenții sociale similare celor umane atunci când interacționează în grupuri fără intervenții externe.

Ariel Flint Ashery, cercetător la City St George’s și autor principal al studiului, a subliniat că echipa a abordat modelele AI ca entități sociale, nu ca entități solitare. El a menționat că, deși majoritatea cercetărilor anterioare au analizat modelele lingvistice mari (LLM) în izolare, în realitate, sistemele AI implică tot mai mulți agenți care interacționează între ei. Ashery a declarat: "Am vrut să știm: pot aceste modele să își coordoneze comportamentul formând convenții, elementele de bază ale unei societăți? Răspunsul este da, iar ceea ce fac împreună nu poate fi redus la ceea ce fac ele singure."

Aceste descoperiri sugerează că, pe măsură ce modelele AI devin tot mai avansate și interacționează între ele, ele pot dezvolta comportamente și norme sociale similare celor umane. Acest aspect are implicații semnificative pentru dezvoltarea și implementarea viitoare a inteligenței artificiale în diverse domenii.

Într-un alt studiu, cercetătorii de la Universitatea Stanford au descoperit că ChatGPT-4 poate simula raționamentul social uman, rezolvând 75% dintre sarcinile care implică procese cognitive, echivalând astfel cu performanța unui copil de 6 ani. (alephnews.ro)

De asemenea, un studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences a arătat că GPT-3, tehnologia din spatele ChatGPT, prezintă semne de inteligență asemănătoare cu cea umană, fiind capabil să genereze texte coerente, să scrie cod de calculator și să poarte conversații pe o gamă largă de subiecte. (adevarul.ro)

Aceste cercetări evidențiază potențialul modelelor AI de a dezvolta comportamente și abilități similare celor umane, deschizând noi perspective în domeniul inteligenței artificiale și al interacțiunii om-mașină.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Antreprenorul Iulian Stanciu continuă s-și diminueze participația la Dante Internațional, compania care deține eMag
Bentley a prezentat „cel mai puternic și mai dinamic SUV” al mărcii
De ce digitalizarea în sectorul public eșuează adesea. Alex Lăpușan, Zitec: ”În multe proiecte, succesul este măsurat prin achiziția de hardware și licențe”
 Dezamăgirea susținătorilor din anturajul său
Exercițiile NATO din Marea Baltică, pregătiri pentru un posibil conflict cu Rusia, spune Moscova
Experți din Spania, Olanda, Germania și Ungaria vor evalua de azi situația de la Praid
Încă un brand chinezesc de mașini sosește în România. Nio a confirmat debutul „până în 2026”
 La Gala Iașului Liberal, managerii-zero Belu și Timofte premiați de Costel Alexe în timp ce spitalele lor riscă viețile pacienților
 Mega Image Însală la Cântar! Roșii Supraestimate cu Peste 350 de Grame în Magazin. Angajații Cunosc Practica!
Motorul de căutare Qwant din Franța reclamă Microsoft la Autoritatea Franceză pentru Concurență
Noile tarife impuse de Trump pot pune în pericol  siguranța aeriană și lanțurile de aprovizionare ale companiilor aeriene