Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025

Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025 Sursa poza si informatii: Economica.net

Renault Group a anunțat o creștere de 1,3% a vânzărilor globale în prima jumătate a anului 2025, echivalând cu un total de 1.169.773 de unități vândute. Din acestea, marca Dacia a contribuit cu 356.084 de unități, deși a înregistrat o ușoară scădere de 0,7%.

Ascensiunea pe piața europeană

Pe o piață europeană a autoturismelor care a înregistrat o scădere de 1%, Renault a reușit să crească livrările cu 5,4%, ajungând la 708.106 vehicule înmatriculate. Modelele Renault Clio și Dacia Sandero se remarcă drept cele mai populare alegeri. Concret, Renault a vândut 394.278 de autoturisme pe continent, marcând o creștere de 8,4%. Clio rămâne cel mai bine vândut model, fiind preferat pe toate canalele de distribuție.

Dacia și-a consolidat poziția pe podiumul european în vânzările către clienții persoane fizice, cu 308.957 de mașini vândute, o creștere de 1,1%. Deși modelul Sandero a fost afectat de tendințele de scădere, acesta se menține lider în vânzările către persoane fizice încă din 2017.

Marea surpriză o reprezintă marca Alpine, care a raportat o creștere impresionantă de 89,8%, cu 4.871 de mașini vândute. Alpine domină segmentul coupé sport cu două locuri, cu seria A110.

Provocări în segmentul vehiculelor utilitare

În contrast, piața europeană a vehiculelor utilitare a scăzut cu 13%, iar Renault a consemnat o scădere severă de 29% din cauza întârzierilor în diversificarea gamei Master. Totuși, compania își păstrează focusul pe vânzările către clienți persoane fizice, canal care reprezintă mai mult de 56% din totalul vânzărilor. Renault se laudă cu un mix peste medie pentru acest canal, având patru modele incluse în topul celor mai bine vândute zece mașini.

Electrizarea și inovația produselor

Vânzările de vehicule electrificate au crescut semnificativ, acumulând o pondere de aproape 44% din totalul vânzărilor, dintre care 12% sunt vehicule complet electrice. Aproape 59% din mașinile vândute sub marca Renault sunt electrificate, iar modelele hibride (HEV) au văzut un salt de 36,2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Renault s-a clasat pe poziția a doua pe piața hibridelor în Europa, iar modelele complet electrice au reprezentat 16% din vânzări datorită succesului modelului Renault 5 E-Tech.

Pentru Dacia, 23,59% din vânzările sale provin din vehicule electrificate. Modelul hibrid Duster se bucură de popularitate, crescând cu 17,2% vânzările în acest segment.

Planuri pentru lansări viitoare

Renault a planificat lansarea a șapte modele noi în 2025, inclusiv Renault 4 E-Tech electric și Dacia Bigster, alături de două restilizări ale modelelor Austral și Espace. De asemenea, Grand Koleos și Kardian vor explora piețe noi. În segmentul C și superior, Renault și-a crescut vânzările cu 52% sprijinite de modelele Austral, Espace și Rafale.

În semestrul doi, Renault va lansa versiunea modelului Renault 5 E-Tech la un preț accesibil de 25.000 de euro și modelul Renault 4 E-Tech. În afara Europei, se pregătește debutul modelului Boreal, intrând inițial pe piața braziliană. Între timp, Kardian și Koleos vor continua să se extindă pe piețe internaționale.

Dacia și Alpine reflectă creșterea și performanța

Dacia și-a menținut cota de piață la 4,1%, deși a înregistrat o ușoară scădere a vânzărilor globale din cauza comercializării Duster în Turcia sub marca Renault. Dacia continuă să pună accent pe electrificare, cu 23,5% din vânzări fiind electrificate în 2025.

Alpine a înregistrat o creștere de 85% în primul semestru din 2025, cu 5.015 înmatriculări. Modelul urban A290 a dominat vânzările, fiind ales drept "Mașina anului 2025" cu 2.327 înmatriculări în Franța. În segmentul coupé sport cu două locuri, Alpine își păstrează liderul, cu modelul A110 dominând piața europeană.

Această dinamică demonstrează ambițiile Renault de a inova și a rămâne competitiv pe piețele globale și europene, punând accent pe electrificare și pe produse noi care să captiveze consumatorii.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Chatboții devin prietenii adolescenților. Sfaturi pentru părinți dar și pentru tinerii care apelează frecvent la AI
Creștere zero a vânzărilor pentru Renault în al doilea trimestru al anului
Decizia asupra companiilor ce vor fi listate trebuie luată foarte curând, pentru a nu rata jalonul din PNRR – Dragoș Anastasiu, vicepremier
Decizie istorică: Curtea ONU hotărăște astăzi ce obligații au țările pentru protecția climei
Delgaz Grid sistează alimentarea cu gaze naturale în zone din Iași pe 24 iulie pentru lucrări la sistemul de distribuție
două persoane pierd viața într-un incendiu violent, locuința cuprinsă de flăcări în întregime
Două Persoane Rănite și Intervenția Echipajelor de Urgență în Iași
FDA avertizează asupra produselor ilegale pentru vapat provenite din China
Georgian Marcu, Green Angels: Stimularea domeniului imobiliar ar fi adus mai mulți bani la buget. Majorarea TVA va avea efect invers
Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor în prima jumătate a lui 2025
Incident major cu 10 persoane pe DN17 la zidul morții din Șcheia - Planul Roșu activat de urgență!