Erbașu a construit mai mult de jumătate din tronsonul de autostradă din Transilvania preluat de la Bechtel

Erbașu a construit mai mult de jumătate din tronsonul de autostradă din Transilvania preluat de la Bechtel

Tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș, lung de 26,35 kilometri, a ajuns la un grad de finalizare fizică de 55%, fiind construit în mare parte de Grupul Erbașu. Afirmația vine direct de la Cristian Erbașu, care a participat recent la o discuție cu reprezentanți ai constructorilor și ai Consiliului Concurenței. Conform acestuia, lucrările avansează conform planului, iar termenul de finalizare, estimat pentru perioada iulie-august 2026, va fi respectat cu condiția unor ajustări minore.

Termenul de finalizare și un posibil nod rutier suplimentar

În ciuda progresului solid, este posibilă o ușoară prelungire a termenului, cu aproximativ una-două luni. Această ajustare va fi necesară deoarece constructorul va fi însărcinat să realizeze și un nod rutier adițional, al cărui amplasament nu a fost încă stabilit exact, dar cel mai probabil va fi situat aproape de capătul autostrăzii deja existent. Această cerință suplimentară impune o modificare a planificării inițiale, dar nu pune în pericol finalizarea generală a proiectului.

Din contractul Bechtel la un nou început cu Erbașu

Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș a avut o istorie turbulentă. Încă din 2003, pe vremea când contractul era deținut de Bechtel, au fost realizate câteva progrese notabile, inclusiv construirea unui viaduct impresionant peste apă. Totuși, contractul Bechtel a fost reziliat, iar acest segment a rămas nefinalizat pentru o lungă perioadă.

Grupul Erbașu a preluat acest lot la sfârșitul anului 2023, cu un contract în valoare de aproape 180 de milioane de euro fără TVA. Cifra semnificativă reflectă complexitatea și importanța acestui tronson pentru infrastructura românească. După începerea lucrărilor efective în ianuarie 2025, Erbașu a reușit să depășească pragul de jumătate din execuția fizică.

Acesta este primul contract de autostradă obținut de firma Construcții Erbașu pe teritoriul României și beneficiază de finanțare europeană prin Programul Transport 2021-2027, un program-cheie care susține dezvoltarea infrastructurii rutiere pe termen mediu și lung.

Un tronson „blestemat” cu multiple încercări eșuate

Lotul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost adesea denumit „blestemat” în mediul construcțiilor din România. Înainte ca Erbașu să primească contractul, au fost organizate și contestate trei runde de licitații, fiecare întâmpinând controverse și probleme birocratice. Mai mult, un contract anterior a fost semnat, dar a fost reziliat chiar înainte de începerea lucrărilor, ceea ce a întârziat semnificativ demararea efectivă a șantierului.

Astfel, preluarea și avansarea lucrărilor de către Grupul Erbașu reprezintă un pas important spre deblocarea unei situații complicate și o confirmare a capacității firmei de a gestiona proiecte importante de infrastructură de transport în România.

Importanța tronsonului Suplacu de Barcău – Chiribiș

Deschiderea acestui segment este așteptată să aducă beneficii semnificative regiunii Transilvania, oferind o cale rapidă și sigură pentru transportul de pasageri și mărfuri. Finalizarea tronsonului va contribui la consolidarea rețelei naționale de autostrăzi, facilitând conexiuni mai eficiente între zonele de nord-vest și restul țării.

Mai mult, progresul acestui proiect demonstrează și capacitatea companiilor românești să gestioneze contracte complexe de infrastructură, susținute prin fonduri europene și control riguros al calității și termenelor.


În concluzie, construcțiile realizate de Grupul Erbașu pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș progresează constant, cu peste jumătate din acest drum deja construit. În ciuda unui termen prelungit cu o lună – două, pentru realizarea unui nod rutier adițional, totul este pe drumul cel bun pentru terminarea lucrărilor până în vara anului 2026, marcând astfel un succes important în domeniul infrastructurii rutiere din România.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Bolojan a anunțat că guvernul va atrage 2,5 miliarde de euro, fonduri PNRR. Banii, utilizați pentru modernizarea spitalelor și scolilor
Brutăria artizanală Miez s-a redeschis în București. Acum are și cafenea
Buzoianu anunță că se ia în calcul extinderea RetuRO în mediul rural: Trebuie să dăm aceleași oportunități și oamenilor din rural să recicleze în aceleași condiții”
Daniel Băluță: Bucureștiul are zone care arată ca după bombardamente. Trebuie proiecte reale de regenerare urbană
Festivalul Internațional al Filmului de la Iași începe astăzi 27 aprilie 2024
Garanțiile pe care BID le va acorda celor circa 7.000 de IMM-uri care vor primi împrumuturi sunt de peste 6 miliarde de lei. Ce bănci primesc garanțiile
Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea a 3 stații de pompare energetică de mare putere
întârzieri și anulări de zboruri cauzate de ceață densă
Istorie în condiții speciale
Lucrările la autostrada A0 provoacă restricții de trafic timp de două nopți pe DN 1A
Marian Godină despre staff-ul de la Cotroceni: papagali penibili, neghiobi și oportuniști