China a început construcția unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istorie

China a început construcția unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istorie Sursa poza si informatii: Economica.net

În ultimii ani, China a devenit cunoscută pentru ambiția sa în realizarea de megaproiecte de infrastructură. De la poduri spectaculoase și clădiri impresionante, la autostrăzi și aeroporturi ultra-moderne, această țară asiatică nu încetează să uimească lumea cu noile realizări. Cel mai recent exemplu este Proiectul Motuo Hydropower Station, un baraj gigantic amplasat în regiunea tibetană, care promite să contribuie la dezvoltarea economică și la securitatea energetică a zonei.

Cu un buget colosal de 167 de miliarde de dolari, acest proiect hidroenergetic va fi localizat în vecinătatea Bhutanului și Nepalului, în cel mai profund și lung canion din lume, conform măsurătorilor chineze. Barajul planificat necesită o cantitate impresionantă de materiale de construcție: de șaizeci de ori mai mult ciment decât necesar la construcția Barajului Hoover din SUA și mai mult oțel decât ar fi necesar pentru 116 clădiri Empire State Building.

Construcția a început în vara acestui an, fiind o piesă centrală în strategia președintelui Xi Jinping de a-și extinde influența la nivel internațional. Aceasta nu este doar o încercare de a îmbunătăți infrastructura energetică a țării, ci și un simbol al puterii pe termen lung.

Geografia atât de spectaculoasă, cât și de provocatoare a regiunii obligă inginerii să depășească obstacole majore. Proiectul necesită forarea de tuneluri în munții din zonă pentru a direcționa apa prin turbine, înainte de a o reintroduce în albia naturală a râului. Se adaugă și riscul seismic, dat fiind că în 1950 a avut loc aici un cutremur devastator de 8,6 magnitudine.

Din punct de vedere logistic și financiar, provocarea este uriașă. Se preconizează utilizarea a 50 de milioane de tone de ciment, 6 milioane de tone de oțel, împreună cu cantități mari de nisip, agregate și cupru. Estimările sugerează o contribuție pozitivă la PIB de 0,1-0,2% și crearea a aproximativ 200.000 de locuri de muncă.

Pe măsură ce lucrările avansează, proiectul va stimula dezvoltarea economică a regiunii Medog, care a fost conectată la rețeaua rutieră abia în 2013. De asemenea, linia ferată Sichuan-Tibet, ce va lega Chengdu de Lhasa, va aduce un suflu nou regiunii, îmbunătățind conectivitatea și facilitând transportul materialelor de construcție.

În ceea ce privește impactul energetic, barajul ar putea atinge o capacitate de producție de până la 70 gigawați, ceea ce ar însemna aproximativ 300 de terawați-oră pe an, egal cu consumul anual al Regatului Unit. Acest fapt ar contribui semnificativ la reducerea dependenței de cărbune, accelerând eforturile Chinei de a atinge neutralitatea carbonului până în 2060.

Însă, în spatele acestei realizări inginerești, se află tensiuni geopolitice crescânde între China și India. Râul Yarlung Tsangpo trece în India sub denumirea de Brahmaputra, o sursă vitală de apă. Indienii și-au exprimat de mult îngrijorarea față de efectul controlului chinez asupra fluxului de apă. Exprimându-și preocupările, Bangladesh a cerut mai multă claritate, iar India a solicitat discuții deschise și transparente privind împărțirea resurselor hidroenergiei.

Acest proiect ambițios marchează o nouă eră pentru China, după o perioadă în care părea că proiectele de amploare au luat o pauză. Datorită evoluției rapide a tehnologiilor regenerabile, eoliană și solară, și provocărilor economice actuale, oficialii chinezi privesc către infrastructura hidroelectricității ca fiind o soluție solidă și durabilă pentru viitorul energetic al țării.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Carburanții s-au scumpit masiv azi, ca urmare a creșterii accizei și TVA. Cât costă benzina și motorina la 1 august
Cauza morții lui Hulk Hogan a fost dezvăluită. Ce antecedente avea fostul campion la lupte
Ce este nebunia pliculețelor cu cafeină și de ce sunt experții îngrijorați de noua tendință din rândul adolescenților
Ce s-a întâmplat cu panourile solare plutitoare, proiect de 16 milioane de euro ce urma a fi finanțat prin PNRR
Cel mai „bătrân bebeluș” din lume, născut dintr-un embrion congelat în 1994
China a început construcția unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din istorie
Constantin Sălăvăstru acuzat de agresiune, nu poate caza basarabeni fără aprobări legale, numit abuzator de primar
CTP Iași modernizează liniile uzate! Eco-friendly și siguranță pe șine!
Cum devii prosumator într-un timp mai scurt? 7 aspecte de care să ții cont
Cum poate fi salvat litoralul românesc. Soluția gândită de un profesor universitar poate fi aplicată chiar de anul acesta
Cum Se Pot Integra Șomerii din Iași pe Piața Muncii? Expert: Adaptabilitatea, Cheia Succesului în Contextul Disponibilizărilor și Măsurilor Fiscale