Caută cumpărători sau parteneri pentru centrul de inginerie din Torino
Sursa poza si informatii: Economica.net
Grupul Volkswagen, prin subsidiara sa premium Audi, explorează posibilitatea de a ceda Italdesign, renumita sa unitate de inginerie și design deținută integral. Măsura face parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a costurilor și reconfigurare a operațiunilor sale europene pentru a face față presiunilor de pe piața auto, puternic competitive și slab performante în Europa.
Potențiale Oferte pe Masa Volkswagen
Conform unor surse sindicale, după o discuție amplă cu conducerea Italdesign, se pare că grupul auto a primit deja semnale de interes din parte a patru sau cinci potențiali achizitori sau parteneri strategici. Interesant este faptul că Volkswagen nu ar lua în considerare oferte venite din partea competitorilor direcți sau a consorțiilor financiare.
Gianni Mannori, reprezentant al sindicatului Fiom, a afirmat că Audi, divizia responsabilă, evaluează activ posibilitatea unei vânzări a Italdesign. Mannori a subliniat că, deși vânzarea este un scenariu posibil, nu sunt excluse și alte opțiuni strategice, iar întregul proces de decizie ar putea să se întindă pe parcursul unor luni.
Procesul de Evaluare al Italdesign
Rocco Cutrì, liderul sindicatului FIM Cisl din Torino, a dezvăluit că Audi desfășoară o analiză preliminară, cunoscută sub numele de „due diligence”, pentru a pregăti Italdesign fie pentru o potențială vânzare, fie pentru formarea unei alianțe cu un partener extern. Acest proces presupune o verificare atentă a valorii și stării curente a unității pentru a stabili cele mai bune soluții de viitor.
Schimbări Majore în Cadrele Operațiunilor din Germania
La sfârșitul anului trecut, Volkswagen a anunțat un plan de restructurare amplu care include reduceri de personal și diminuarea capacităților de producție în Germania. Printre aceste măsuri, amintim oprirea producției mărcilor Volkswagen la uzinele din Dresda și Osnabrueck. În plus, compania studiază atent noi direcții pentru aceste facilități pentru a optimiza performanțele.
Într-un context similar de strategie și eficientizare, Audi a închis anterior uzina de la Bruxelles, după ce nu a reușit să găsească un cumpărător. Acest exemplu subliniază determinarea companiei de a închide sau restructura diviziile care nu își ating obiectivele financiare sau strategice.
Peisajul Italdesign
Italdesign, cu sediul central în Torino, găzduiește circa 1.300 de angajați, din care aproximativ 1.100 lucrează în orașul italian. Centrul de inginerie, cunoscut pentru expertiza în design și dezvoltarea de automobile, ar putea beneficia de o nouă dinamică fie prin vânzare, fie prin cooptarea unui partener puternic din industria auto.
Această mișcare de evaluare și posibilă schimbare de proprietate și parteneriat vine într-un moment de redefinire economică și transformare tehnologică în industria auto, unde inovația și eficiența operațională devin critice pentru succesul pe termen lung. În acest sens, măsurile întreprinse de Volkswagen ar putea să ofere Italdesign oportunități neașteptate de creștere și transformare.