Cât a vândut Dacia în prima jumătate din 2025. Scădere pentru vedetele Sandero și Duster

Cât a vândut Dacia în prima jumătate din 2025. Scădere pentru vedetele Sandero și Duster Sursa poza si informatii: Economica.net

În prima jumătate a anului 2025, Dacia, marcă de referință în portofoliul Renault, a înregistrat vânzări totale de 356.084 unități, marcând o ușoară scădere de 0,7% față de perioada similară a anului anterior. Cu toate acestea, poziția pe piața europeană a rămas stabilă, având o cotă de piață neschimbată de 4,5%.

Cauzele Reculului și Strategiile Adoptate

Directorul de marketing și vânzări al Dacia, Frank Marotte, explică această scădere, deși minoră, prin retragerea modelului Duster de pe piața turcă, precum și prin provocările pieței auto europene. Decizia de a comercializa Duster în Turcia sub marca Renault a impactat livrările mărcii românești. Marotte, venit în funcție recent, consideră că, eliminând influențele externe, creșterea s-ar fi văzut mai clar.

Variația Vânzărilor pe Modele

În afara modelului electric Spring, care a înregistrat un salt înmatriculărilor cu 62,5% (19.452 unități), și a noului SUV Bigster, care și-a făcut debutul cu 17.329 unități înmatriculate, restul gamei a arătat declinuri. Campionul vânzărilor din 2024, Sandero, a cunoscut o scădere de 7,8%, cu 151.948 unități vândute în semestrul întâi. De asemenea, modelul Jogger a avut un recul de 16,8% (42.381 unități), iar Duster, recent îmbunătățit, a înregistrat o scădere de 4,5%, totalizând 108.510 unități vândute.

Un Viitor Promițător pentru Modelele Noi

Succesul spectaculos al modelului Spring se datorează modernizării recente, după cum explică Marotte. Păstrând locul trei în segmentele de retail A și B, modelul a înregistrat vânzări cumulative de aproximativ 180.000 de unități. Ascensiunea sa pe piața europeană nu a trecut neremarcată. În paralel, noul SUV de clasă C, Bigster, a atras atenția cu peste 38.000 de comenzi, majoritatea clienților optând pentru versiuni superioare, fie cu motoare hibride de 155 CP, fie cu echipamente premium.

Prognoze pentru Viitor și Adaptarea la Realități

Lansat pe piețele europene din aprilie 2025, Bigster se poziționează ca un vector de creștere pentru Dacia. Compania își propune să atingă vânzări anuale de peste 100.000 de unități pentru acest model, subliniind potențialul său în cadrul strategiei generale de extindere a cotei de piață.

Frank Marotte subliniază că, în ciuda provocărilor întâmpinate în 2025, Dacia și-a menținut locul pe podiumul mărcii europene, rezistând la schimbările pieței și anticipând o posibilă avansare către poziția a doua. Planul pe termen lung al Dacia include atingerea vânzărilor de 700.000 de unități anual, obiectiv sustenabil având în vedere trendurile actuale, deși piața rămâne imprevedibilă.

Anul în curs va fi un test al adaptării la condiții economice dinamice, dar optimismul moderat al directorilor de la Dacia indică o evoluție pozitivă spre finalul lui 2025. Aceasta este viziunea unui brand care își consolidează poziția strategică în industria auto, chiar și într-o perioadă de turbulențe comerciale globale.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.