Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație

Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, secțiunea de cale ferată dintre Predeal și Brașov a primit undă verde din perspectiva mediului, marcând un pas important către modernizarea acestei rute esențiale. Această inițiativă urmărește nu doar să îmbunătățească circulația trenurilor, ci și să asigure infrastructura necesară pentru a face față celor mai recente provocări climatice.

Licitația: Următorul pas cheie

Conform documentelor prezentate de Asociația Pro Infrastructură (API) pe forumul PeUndeMerg.ro, lansarea licitației pentru modernizarea tronsonului feroviar Predeal – Brașov este planificată pentru primele luni ale anului viitor. Aceasta reprezintă o etapă crucială în reabilitarea unei porțiuni de 27 de kilometri de cale ferată, având un buget estimat la 1,8 miliarde de lei. Proiectul vizează atingerea unei viteze de operare de 160 km/h, aducând astfel o îmbunătățire semnificativă în transportul feroviar din zonă.

Importanța modernizării în contextul actual

Necesitatea acestor lucrări de modernizare nu este doar o chestiune de eficiență economică, ci și una de reziliență și siguranță. Pasionații de infrastructură au subliniat de nenumărate ori importanța unei rute feroviare solide între Predeal și Brașov, mai ales după recentele fenomene meteorologice care au provocat inundații și au afectat grav circulația pe un fir de cale ferată. Aceste probleme au dus la întârzieri semnificative ale trenurilor, afectând traficul zilnic pe această magistrală aglomerată.

Mega-tunelul de 10 km: O inovație în infrastructura feroviară

Unul dintre punctele centrale ale acestui proiect ambițios este construirea unui tunel impresionant de 10 km, destinată să ofere o mai mare stabilitate și predictibilitate traficului. Această construcție nu numai că va proteja linia de eventualele dezastre naturale, dar va și optimiza traseul, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind confortul pasagerilor.

Perspective și așteptări

Odată cu aprobarea acordului de mediu și lansarea iminentă a licitației, așteptările sunt mari pentru acest proiect de proporții. Acesta nu doar că va revoluționa transportul între București și Brașov, dar și poate servi drept model pentru alte inițiative similare în țară. Într-un context în care infrastructura României are nevoie de reforme urgente, un astfel de proiect aduce nu doar o speranță de rinviere, ci și un potențial exemplu de urmat pentru modernizarea altor rute strategice.

Pe măsură ce ne apropiem de începutul lansării licitației, ochii sunt ațintiți asupra rezultatelor acestei inițiative care promite să transforme și să îmbunătățească semnificativ transportul feroviar dintre două dintre cele mai importante orașe din România. Rămâne de văzut cum se vor materializa aceste planuri ambițioase, într-un context economic și climatic tot mai provocator.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Automobile Dacia anunță un nou program de plecări voluntare. Compensații de până la 200.000 de lei, de persoană
Ce zic oficialii Huawei la București despre acuzațiile SUA că firmele din China au dispozitive ascunse în invertoarele instalațiilor fotovoltaice
Cele mai urâte lucruri pe care Trump și Musk le-au spus unul despre celălalt
CFR Infrastructură modernizează 23 de gări. Care sunt celelalte 22 de stații, în afară de Gara de Nord
 Coliziune între un microbuz și o căruță lasă două persoane rănite pe ruta Flămânzi-Prăjeni
Comtim: Există un apetit semnificativ din partea investitorilor străini de a produce carne de porc aici. Există totuși un risc major
 Cordada Stârnește Frământări cu Planurile Sale Îndrăznețe
Cum o hipertensiune arterială la prima vedere banală a condus la descoperirea unei coarctații de aortă
Despărţire cu scandal. Musk îl atacă pe Trump şi spune că numele președintelui SUA apare în dosarul Epstein
 Detalii și perioade critice pentru șoferi
 Haos în trafic pe linia 9 din Iași, călători nemulțumiți