Avizarea Tehnică în Progres, Exproprierile Încă Așteaptă Decizie la CNAIR, Într-un Contract Major Finanțat prin PNRR.

Avizarea Tehnică în Progres, Exproprierile Încă Așteaptă Decizie la CNAIR, Într-un Contract Major Finanțat prin PNRR. Sursa poza: Economica.net

În cadrul unui proiect esențial pentru infrastructura rutieră din România, viaductele de peste trei kilometri ce urmează să fie construite pe Autostrada Transilvania au ajuns în cea de-a doua etapă crucială. Aceste structuri sunt menite să asigure continuarea eficientă a autostrăzii, oferind soluții pentru terenurile cu instabilitate geologică.

Starea Actuală a Proiectului

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au confirmat pentru ECONOMICA.NET că „proiectul tehnic este în curs de avizare în CTE CNAIR. Încă nu a ieșit decizia de expropriere, fără de care nu se poate da autorizația de construire.” Această etapă de avizare este esențială pentru a putea demara construcțiile propriu-zise ale viaductelor, planificate să depășească zonele problematice din punct de vedere geologic pe traseul subsecțiunii Nădășelu – Mihăiești.

Contextul Proiectului

Anul trecut, în iunie, a fost semnat un important contract finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunțat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul, câștigat de compania turcă Ozaltin, vizează construirea a două viaducte cu o lungime totală de 3,2 kilometri, proiect ce reprezintă un pas semnificativ în asigurarea continuității proiectului de autostradă A3.

Viaductele planificate au valori financiare estimate la 994,7 milioane de lei, fără TVA, și sunt gândite să elimine un obstacol semnificativ în calea infrastructurii rutiere a României. Proiectul prevede o perioadă totală de 27 de luni pentru finalizare, incluzând 9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția efectivă a lucrărilor.

Devierea Traseului și Obstacole de Infrastructură

CNAIR a inițiat o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu – Mihăiești, conform recomandărilor din cadrul expertizei tehnice. Această deviere este necesară pentru a adapta traseul autostrăzii la condițiile geologice complexe ale zonei.

Decizia de deviere și pregătirea pentru lucrările de construcție ale viaductelor sunt măsuri bine gândite pentru a asigura un traseu sigur și viabil pentru această parte strategică a autostrăzii.

Proiecte Anterioare ale Companiei Ozaltin

Ozaltin a reușit să câștige acest contract important după ce anterior a finalizat cu succes Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) în România. Experiența și competențele demonstrate de această companie în proiectele anterioare oferă garanții suplimentare cu privire la capacitatea lor de a livra la standardele cerute și în cazul Autostrăzii Transilvania.

Impactul asupra Regiunii și Așteptările Viitoare

Finalizarea acestei secțiuni de autostradă și a viaductelor aferente nu va aduce doar beneficii considerabile pentru economia locală prin creșterea accesibilității și conectivității, dar va facilita și o mai bună integrare a regiunii în rețeaua națională de transport. Este de așteptat ca aceste investiții să atragă noi oportunități economice și să sprijine dezvoltarea durabilă a zonei.

În concluzie, această etapă de avizare și deviere a traseului marchează un moment important în deblocarea unei părți esențiale a Autostrăzii Transilvania, cu beneficii semnificative pe termen lung pentru întreaga regiune și pentru economia națională. Ministrul Grindeanu și oficialii CNAIR continuă să monitorizeze îndeaproape progresul acestui proiect, având drept obiectiv finalizarea cu succes a uneia dintre cele mai așteptate dezvoltări de infrastructură din România.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Asociația patronală IMM România acuză Guvernul că introduce o austeritate de tip feudal prin creșterea taxelor, care va duce la migrarea capitalului. Ce soluții propun antreprenorii
Ce prevede Codul Muncii despre zilele libere plătite în caz de deces în familie?
Cine Achită Nota și Cine se Eliberează de Povară?
Cine ne va plăti pensiile? 7 din 10 tineri din România sunt captivi pe TikTok
Ciolacu iese la atac și-și apără moștenirea lăsată. „România nu este în niciun colaps economic. Austeritatea oarbă NU reduce deficitul, îl adânceşte. Scade consumul. Se taie investiții
Colliers: Sectorul construcțiilor a început 2025 cu motoarele turate, dar riscă o încetinire semnificativă în a doua parte a anului
Conducta Tuzla-Podișor, prin care gazele din Marea Neagră vor intra în rețea, a traversat Dunărea
Confederația Meridian: Măsurile de austeritate afectează puternic drepturile salariaților și au un impact limitat în rezolvarea cauzelor sistemice care au dus România în zona de deficit excesiv
Convorbirea dintre Trump și Putin s-a încheiat. Despre ce au discutat cei doi
Cristian Rizea, condamnat pentru mită de 300.000 euro, eliberat condiționat de Tribunalul Ilfov! Un verdict surprinzător și definitiv
Daniel David: Din Educație nu vor fi disponibilizați oameni și nu vor fi modificate salariile. Pentru elevi vor exista trei tipuri de burse