Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Imagini noi cu secțiunea 2, cea din munte. Ce spun pasionații de infrastructură despre progresul constructorului din Turcia

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Imagini noi cu secțiunea 2, cea din munte. Ce spun pasionații de infrastructură despre progresul constructorului din Turcia Sursa poza si informatii: Economica.net

Construcția Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este un proiect de mare anvergură, iar secțiunea 2, Boița – Cornetu, care traversează Carpații, continuă să capteze interesul iubitorilor de infrastructură. Un nou clip video pe YouTube, intitulat „Autostrada A1 Sibiu – Pitești, lot 2 Boița – Cornetu, 26.06.2025, lucrări Boița”, a adus în atenție stadiul actual al lucrărilor. Acesta din urmă, considerat o parte spectaculoasă a autostrăzii, nu pare să evolueze la fel de rapid cum ar fi de dorit.

Comentariile celor pasionați de infrastructură sunt dezamăgitoare, menținând o notă critică în legătură cu progresul constructorului turc Mapa. Unul dintre cele mai vehiculate comentarii subliniază că, „Față de amploarea lucrării și de termenul de execuție, progresele sunt minuscule, aproape invizibile."

Septembrie este văzut ca un moment de cumpănă, un comentator optimist invocând promisiunea antreprenorului turc de a arăta un șantier complet schimbat până atunci. Însă, alții rămân sceptici, afirmând că semnele actuale nu sunt tocmai promițătoare.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a adus un nou suflu lucrărilor pe secțiunea montană Boița – Cornetu, autorizând construirea a încă patru viaducte, în plus față de cel autorizat anterior. Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioşteanu a menționat că au fost finalizate drumurile tehnologice și platformele necesare accesului la viaducte, iar lucrările de foraj pentru piloți urmează să înceapă.

Pe final de lună, CNAIR a raportat că primele grinzi de la viaductul Boița au fost montate, un progres semnificativ, ținând cont că grinzile sunt fabricate în unitatea proprie a antreprenorului turc. Tot aici se vor confecționa și elementele metalice necesare tunelurilor și structurilor de suprastructură ale viaductelor. Pentru lotul Boița – Cornetu sunt planificate să fie folosite 1.050 de grinzi de beton.

Asociația Pro Infrastructură a indicat că, deși termenul oficial de finalizare al celor 31,33 de kilometri ai secțiunii 2 este de patru ani, probabilitatea ca lucrările să dureze până la șapte ani este mare. Această extindere a intervalului de timp face subiectul unor dezbateri, cunoscând valoarea contractului, de 4,250 miliarde de lei, finanțat prin Programul Transport 2021-2027.

În ciuda ritmului aparent încetinit al lucrărilor, autoritățile și pasionații de infrastructură rămân vigilenți, urmărind evoluțiile zilnice ale acestui proiect de importanță națională. Imaginile și relatările de la fața locului continuă să fie un punct de referință pentru publicul larg, reflectând atât controversele, cât și speranțele pentru finalizarea cu succes a acestei spectaculoase secțiuni de autostradă.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Aflați lista produselor care vor crește în preț dramatic în doar câteva zile
Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Imagini noi cu secțiunea 2, cea din munte. Ce spun pasionații de infrastructură despre progresul constructorului din Turcia
Autoturism cu Patru Pasageri S-a Răsturnat în Județul Iași
Bolojan: Cred că e mult loc de bine la RAAPPS. Regia a închiriat o clădire frumoasă de pe Kiseleff unui privat, care după aia a închiriat-o unei bănci de stat
Călătorii CFR Călători din București-Iași, îngroziți de lipsa climatizării în tren! Clepsidra unui coșmar la 30°C+
Canadienii l-au scos din sărite pe Trump. Președintele american a suspendat negocierile comerciale dintre SUA și Canada
Ce se va întâmpla cu prosumatorii după 1 iulie. Răspunsuri de la ANRE
Cel puţin 11 morţi în urma unor inundaţii bruşte în Pakistan
cer o țară ca afară, dar plătesc acum prețul schimbării ignorate de prea mult timp
Cinci morţi în Ucraina în urma unui atac cu rachete ruseşti
Colaborări Surprinzătoare la Aeroportul din Iași: Moldoveni și Paznici Fac Echipe pentru Transportul Pasagerilor