Accidentul aviatic din Coreea de Sud. Ancheta arată că aeronava avea un motor funcțional în momentul prăbușirii

Accidentul aviatic din Coreea de Sud. Ancheta arată că aeronava avea un motor funcțional în momentul prăbușirii Sursa poza si informatii: Mediafax.ro

Conform ultimelor informații furnizate de anchetatorii sud-coreeni, citate de Reuters, investigația preliminară a relevat că unul dintre motoarele aeronavei a rămas funcțional după coliziunea cu o pasăre. Mai exact, motorul stâng, care a suferit daune mai mici decât motorul drept, a fost oprit la 19 secunde după impactul cu păsările. În același timp, motorul drept, mai grav avariat, a continuat să furnizeze tracțiune. Aceste descoperiri sugerează că decizia echipajului de a opri motorul mai puțin afectat ar fi putut influența evoluția evenimentelor. (reuters.com)

Ancheta a fost complexă, iar autoritățile sud-coreene au colaborat cu experți americani și cu producătorul Boeing pentru a analiza datele și a identifica cauzele exacte ale accidentului. Un aspect semnificativ al investigației a fost legat de cutiile negre ale aeronavei. Acestea au încetat să mai înregistreze cu patru minute înainte de impactul fatal cu zidul de la capătul pistei, ceea ce a ridicat întrebări suplimentare despre posibilele defecțiuni tehnice. (adevarul.ro)

În urma tragediei, autoritățile sud-coreene au inițiat măsuri pentru a preveni astfel de incidente în viitor. Printre acestea se numără modificarea barierei de beton de la capătul pistei de aterizare, care a fost lovită de avion, și mutarea fundațiilor pentru a le înlocui cu structuri ușoare din oțel. Aceste măsuri au fost anunțate în ianuarie 2025, în urma unei inspecții speciale de securitate efectuate la șapte aeroporturi din țară, inclusiv Muan și Insula Jeju. (digi24.ro)

De asemenea, Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud a lansat o "inspecție completă" a tuturor avioanelor Boeing 737-800 utilizate de companiile aeriene sud-coreene, concentrându-se în special pe trenurile de aterizare, având în vedere că cel al aeronavei implicate în accident nu s-a deschis corect. (digi24.ro)

În ceea ce privește responsabilitatea oficialilor, ministrul transporturilor din Coreea de Sud, Park Sang-woo, și-a anunțat intenția de a demisiona în urma acestui accident, considerându-l drept cel mai grav dezastru aviatic din țară. (reuters.com)

Investigațiile continuă, iar autoritățile sud-coreene colaborează cu experți internaționali pentru a stabili cu exactitate cauzele accidentului și pentru a implementa măsuri care să asigure siguranța în aviație pe viitor.

Actualizări privind accidentul aviatic din Coreea de Sud:


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.

Știri Generale

Știri Generale
Atacurile SUA și Israelului au oprit dezvoltarea armelor nucleare și EMP ale Iranului, potrivit surselor israeliene
Băncile, în alertă: AI-ul face inutile metodele tradiționale de securitate. Sam Altman avertizează asupra fraudei bancare prin clonare vocală
BNR vorbește oficial despre cursul de schimb optim.  Ce și cum decide banca centrală legat de cursul de schimb valutar
Campanie Amplă pentru Siguranța Pietonilor - Zeci de Amenzi și Testări Alcooltest în Acțiunea Rutieră din 24 Iulie 2025
Cel puțin 11 persoane înjunghiate în fața unui supermarket din SUA
Coduri roșii de caniculă și furtuni. ANM avertizează asupra fenomenelor meteo intense în întreaga țară.
critici aspre împotriva festivalului Beach, Please! și impactului său asupra generației tinere
DNA îl contrazice pe Anastasiu în privința calității acestuia în dosarul de mituire a unei funcționare ANAF. „Ambii acționari ai Eurolines au fost martorii denunțători, deți doar unul a semnat denunțul”
Dragoș Anastasiu cere DNA o copie a presupusului denunț pe care l-ar fi făcut. Vicepremierul spune că nu a semnat și depus niciun denunț, ci doar a dat declarații cu privire la fapte
Dragoș Pîslaru (MIPE): Am deblocat semnarea contractelor pentru măsurile din componenta RePowerEU din PNRR
Firma Irinei Rimes a avut afaceri de 2,2 milioane lei şi marjă de profit net de peste 77% cu un salariat