A șasea ramă Coradia Stream de la Alstom a ajuns în București

A șasea ramă Coradia Stream de la Alstom a ajuns în București

Sursa poza si informatii: Economica.net

Capitala României a primit recent a șasea ramei electrice Alstom Coradia Stream dintr-un lot ce se va completa până în prima jumătate a anului 2026, marcând un important pas în modernizarea transportului feroviar național. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) anunță pregătirea unității electrice cu numărul 05 pentru operaționalizare, care urmează să deschidă o nouă rută între București și Timișoara prin orașele Brașov și Sighișoara.

Un moment semnificativ a avut loc la Gara de Nord, unde pentru prima oară a fost folosită locomotiva LEA-003, alimentată cu baterii modernizate la SCRL Brașov, pentru manevra de convoi. Evenimentul a fost documentat și publicat pe pagina de Facebook Trainspotting Romania, administrată de Mobilitate.eu.

Pe data de 2 septembrie, echipa proiectului ARF a efectuat recepția preliminară a ramei RE-IR Coradia Stream TS05 la Depoul Alstom, situat în cadrul Atelierelor CFR Grivița. Această ramă este cea de-a cincea unitate multiplă electrică de tip interregional (EMU), realizată de renumitul producător francez Alstom, în baza unui contract semnat cu ARF. Denumit Contractul nr. RUIC 257/2022, cod SMIS 316400, acesta prevede livrarea a 37 de rame electrice interregionale de ultimă generație.

Planuri pentru expansiunea rețelei feroviare

Intenția ARF este de a pune în circulație achizițiile noi pe rutele importante din rețeaua feroviară națională, ca parte a contractului CSP-L1. Acestea vor include rute strategice precum:

  • București - Constanța,
  • București - Craiova,
  • București - Ploiești - Brașov - Sighișoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Timișoara,
  • București - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timișoara - Arad,
  • București - Craiova - Târgu Jiu - Deva.

După finalizarea și semnarea tuturor documentelor oficiale necesare, inclusiv procesul verbal de recepție, dreptul de proprietate asupra ramei TS05 va fi transferat de la furnizorul Alstom către ARF, pregătind astfel terenul pentru introducerea acestor trenuri moderne în serviciul comercial feroviar de pasageri.

Implicații pentru modernizarea infrastructurii

Acest amplu proiect de modernizare a transportului feroviar din România propune soluții de mobilitate mai rapide și mai prietenoase cu mediul, alinându-se astfel standardelor europene. Trenurile Coradia Stream sunt cunoscute pentru eficiența energetică și confortul oferit pasagerilor, aspecte esențiale în îmbunătățirea experienței călătorilor și în reducerea amprentei de carbon a transportului public.

Această etapă de modernizare nu numai că îmbunătățește calitatea serviciilor oferite cetățenilor, dar și facilitează o circulație mai bună între zonele economice cheie ale țării, impulsionând astfel dezvoltarea regională și creând noi oportunități pentru consumatorii de transport feroviar.

Sosirea noilor rame electrice la București și planurile de expansiune ale rețelei de transport feroviar promit să transforme în mod semnificativ peisajul transportului public din România, punând bazele unei rețele feroviare moderne și eficiente în următorii ani.


Ștefan Dima

Ștefan Dima are 33 de ani și e omul care cunoaște Iașul ca pe propriul buzunar. Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Ștefan a ales să-și construiască cariera aici, în orașul în care a copilărit și pe care îl iubește. Cu o pasiune pentru poveștile din spatele știrilor și un ochi atent pentru detalii, el aduce zilnic noutăți relevante despre viața culturală, deciziile locale și inițiativele civice din Iași. Este genul de reporter care știe să asculte, să observe și să redea realitatea cu respect și claritate. În timpul liber, îl vei găsi plimbându-se prin Copou sau descoperind cafenele noi prin oraș, mereu cu un carnet de notițe în buzunar.